A Japán lányok megőrülnek a deco körmökért. A fiatalok többsége a Shibuya-ban vagy a Harajuku-ban nem megy ki úgy, hogy ne lenne valami nagyon extra műkörme. Számukra ez majdnem olyan fontos mint a smink. A Japán köröm ipar évente 100.000.000.000 yen-t keres az eladásokkal. Úgy néz ki a Japán lányoknak ez nincs ellenére.
Kis strassz kövek, édességek, Hello Kitty-k, bármi lehet ami aranyos. Ugyanakkor elég nehéz ilyen hosszú körömmel élni, de ezt ők nem bánják. Van amit így nélkülözniük kell, de nincs ellenükre. Például a háztartási munkák, hajfésülés stb.
Több mint 400 féle köröm van. A legnépszerűbb az Usa-chan (nyuszis).
Egy köröm művész szerint manapság nagyon nehéz profinak lenni Japánban, hiszen mindenki a legjobbat akarja.
Kanemitsu-san az egyik legjobb, 25 éve a szakmában van. Már volt olyan nagy szalon tulajdonosa is mint a Hiroo és a Daikanyama. 10000 ember látogatja meg évente, még hírességek is. Eleinte nem volt magában biztos, de mára nincsenek képességei.
Harada-san a másik profi, aki a 3D-s körmökhöz ért nagyon.
Egyszer Arisawa-sant meglátogatta egy testnevelés tanár, hogy csak hétvégente tud műkörmöt viselni. Ezért kitalálta neki a köröm pecsétet. A cég már 200000000 yen-t keres ezzel évente. Már a saját vállalkozása is nagyon híres lett. |